ARBEJDSMILJØØKONOMI

Når I bruger penge på at forbedre trivslen i jeres virksomhed, er det fremfor alt en investering. Men hvordan kan I finde ud af, om investeringerne er rentable?

Det kan I, hvis I ser hver investering i trivsel som løsningen på et forretningsproblem. Det kan være manglende indtjening eller højt sygefravær. Regn ud, hvad problemet koster jeres organisation – og modsat, hvad det vil koste at løse problemet. Så er I godt på vej til at have svaret på ovenstående spørgsmål.

Og mellem os: Mistrivsel koster altid!

Jasper Eriksen

Chefkonsulent

3065 5487

Pernille Thau

Chefkonsulent, sundhed

3172 7812

KONTAKT

Vil du vide mere om arbejdsmiljøøkonomi? Kontakt os, og hør mere om, hvad vi kan gøre for dig.

Vigtigt at synliggøre skjulte omkostninger

Det handler altså om at tage udgangspunkt i en konkret indsats og ikke i den generelle trivsel. Det handler i høj grad også om at få synliggjort alle omkostninger i det regnestykke, man laver.

Usynlige omkostninger ved sygefravær kan f.eks. være belastning af andre medarbejdere eller lavere produktivitet, hvis vikarer eller mindre erfarne tager over.