NORDIC WORK CULTURE

I Danmark og Norden har vi en unik potentiel konkurrencefordel i form af vores arbejdskultur. Vi har ganske enkelt medarbejdere, der ønsker at gå på arbejde for at skabe værdi for virksomhedens kunder eller borgere. Vores arbejdskultur er også kendetegnet af medarbejdere, der tager ansvar for at få løst opgaverne, og som tør sige deres mening og deler viden og indsigt med kolleger og ledelse. Kort sagt: Vi har medarbejdere, der er engagerede .

The Nordic Work Culture er opstået og formet gennem mange år. Især ønsket om et sikkert, sundt og godt arbejdsmiljø har spillet en rolle i udformningen af en kultur med tillid og respekt mellem ledere og medarbejdere, og hvor der eksisterer et fælles ønske om at skabe værdi for kunden.

Virksomheder, der lykkes med at integrere den nordiske arbejdskultur, har en særlig konkurrencefordel, fordi opgaver og udfordringer løses smidigt, effektivt og hurtigt. Derfor er det vores drøm og ambition at hjælpe danske og internationale virksomheder med at skabe grundlaget for en kultur, hvor forretningsforståelse, forebyggelse og ordentlighed er kerneværdierne. En kultur, der skabes fra ledelse og flyder videre til medarbejderne, der siden bringer den videre til kunder og borgere.

Kenneth Ajslev

Adm. direktør

2268 5540 · kea@amcentret.dk

KONTAKT

Vil du vide mere om Nordic Work Culture? Kontakt os, og hør mere om, hvad vi kan gøre for dig.

·

·

·

Relationsledelse i Odsherred kommune

Behovet for god ledelse vokser i takt med forandringshastigheden, og som andre danske kommuner har Odsherred de seneste år oplevet effektiviseringer og organisatoriske tilpasninger. Den slags har det med at sætte trivslen under pres, og kommunen har derfor valgt at imødekomme udfordringen med et udviklingsforløb, der både skal styrke den samlede ledelsesindsats, men også skal styrke den personlige lederstil og gøre det nemmere at gå i spidsen for trivsel.

Social kapital giver overskud

De fleste tror, at social kapital handler om at trives med vores arbejdsopgaver og med kollegerne. Men det er kun en sidegevinst. Social kapital handler nemlig først og fremmest om at skabe relationer på arbejdspladsen, der gør det muligt at samarbejde effektivt om at løse virksomhedens kerneopgave. Lykkes det, oplever vi en særlig sammenhængskraft, der skaber bedre produktivitet og højere kvalitet i arbejdet.

Har du anerkendt dine medarbejdere i dag

Forskning viser, at sygefraværet falder, når medarbejdere bliver anerkendt for deres indsats. Men det er ikke altid nemt som leder at leve op til det ansvar, og der er endda mange jobs, hvor der skal handles her og nu, og der derfor ingen leder er til at opleve håndteringen af vanskelige situationer. Ifølge erhvervspsykolog Mette Mikkelsen er det vigtigt at skabe et rum, hvor de ansatte kan fortælle om deres oplevelser, og hvor lederen kan vise sin opbakning og anerkendelse.