FORANDRINGER

Det trækker store veksler, når der sker forandringer på arbejdspladsen. Er I ikke er opmærksomme på de ledere og medarbejdere, der skal drive og navigere i dem, er der risiko for, at de ønskede ændringer udebliver eller ikke forankres i organisationen. Faktisk ender mange forandringsprocesser med ikke at lykkes, fordi man ikke i tilstrækkelig grad har taget hensyn til de kulturelle og menneskelige faktorer.

En vellykket forandringsproces forudsætter dels en gennemtænk plan, der tager højde for kulturelle og relationelle forhold på arbejdspladsen, dels kompetent facilitering af forandringsprocessen. Vi hjælper gerne med begge dele og understøtter en succesfuld implementering af de ønskede ændringer.

Hjælp til design af forandringer

I tæt dialog designer vi en optimal forandringsproces, der frembringer de ønskede forbedringer i forhold til kerneopgaven eller samarbejdet herom. Vi byder ind med viden om de psykologiske behov og forbereder jer på mulige reaktioner og modstand. Med en proces i klare
og overskuelige trin sikrer vi sammen de optimale betingelser for en succesfuld forandringsproces.

Facilitering af forandringsprocessen

En velfaciliteret forandringsproces sikrer forståelse og følgeskab, så eventuelle konflikter og misforståelse kan bearbejdes konstruktivt. Vi hjælper med at sikre, at der er rum og tid til de følelser, som opstår i kølvandet på en forandringsproces, og vender negativ energi til positiv og udviklende energi.

Forandringsledelse

Ledelsen spiller en afgørende rolle i forandringer, og der kan derfor være en klar gevinst i at bruge os til sparring og rådgivning gennem hele forandringsprocessen. Forandringer finder sted i alle typer virksomheder, og uanset om den er lille eller stor, har en dårlig proces
omfattende konsekvenser. I ArbejdsmiljøCentret kombinerer vi den nyeste forskning inden for neuro leadership med konkret erfaring fra forandringsprocesser i private og offentlige virksomheder i hele landet.

Få den mest strømlinede proces ved at inddrage os i både design og facilitering. Vil I selv stå for faciliteringen, hjælper vi med et design, der gør processen så smidig som mulig. Er processen allerede kørt af sporet, hjælper vi den gerne tilbage og sikrer, at forandringen bliver forankret i hele organisationen.

konsulenter

Stine Moesmand

Organisationspsykolog

Chefkonsulent • Cand.psych. aut.

3157 4854 · sm@amcentret.dk
konsulenter

Sara Lundhus

Erhvervspsykolog

Chefkonsulent • Cand.psych. aut.

2310 3077 · sl@amcentret.dk

KONTAKT

Vil du vide mere om forandringer? Kontakt os, og hør mere om, hvad vi kan gøre for dig.

> HENT PRODUKTBLAD

·

PROCESFORLØB

Et procesforløb er et åbent forløb, der kan vare fra få timer til flere dage og over en kortere eller længere periode. Der findes lige så mange måder at gennemføre et procesforløb på, som der er årsager til at starte et op. Det afgørende er dog, at I som organisation helt fra start har gjort jer klart, hvad det endelige mål er, og hvilke succeskriterier forløbet skal opfylde.

Persontypetest

Vi har alle styrker og svagheder i vores professionelle virke, og det bør du tage højde for som leder, hvis du vil have den mest effektive arbejdsgruppe. For at få det bedste resultat bør du nemlig være bevidst om, hvilken type opgaver den enkelte medarbejder bør varetage, hvordan han eller hun skal ledes, og hvordan gruppen arbejder bedst sammen.

KONFLIKTHÅNDTERING

Uenigheder kan sagtens være konstruktive, men det kan være svært at få øje på, når uenigheden er blevet til konflikt. Ikke desto mindre rummer enhver konflikt kimen til udvikling og nye måder at gøre tingene på. At nå til den erkendelse kræver et åbent sind og viljen til at ville. Som regel skal man bare have lidt hjælp. Når vi indgår i en mediations- eller konfliktløsnings­proces, giver vi de stridende parter mulighed for at give hver deres version af det problematiske.
Share This